2010. február 22., hétfő

Fehér kenyér, alap

Emargit receptje alapján készítem a "szokásos" kenyerünket. Nagyon finom, 1 nap múlva is tökéletesen friss, és próbaképpen már próbáltam megrohasztani, de nem nagyon lehetett :) csak szárazra szárad kb 1 hét után. Fogalmam sincs, hogy mi lehet a bolti kenyérben, ami olykor már másnap penészes a zacskóban..;zacskón kívül pedig csontszáraz. Mindenesetre ez nagyon nagyon finom, férj és gyerek is imádja. A legutóbbi már gyakrolatilag vattaállagú volt. Külcsínre nem ez lett a legszebb, mert újfajta bevágási módszert alkalmaztam, és ez néhol mélyebb lett, így eléggé eldeformálódott. Lényeg az íz; nyomta is a gyomrom a fél kg kenyér, amit melegen megettem. Isteni dolog friss kenyeret tenni az asztalra a pörkölt vagy egyéb zsíros ételek mellé.
Na, ez így nagyon csúnya :)

De így már jobb. Kb. 3/4 óra - 1 óra kelesztés után lett ilyen. Ami látszik, hogy nem szabad rücskösre hagyni sehol sem formázás után. (ily módon előtte...) Egyébként lehet, hogy hülye vagyok, de én a második kelesztés előtt vágom be, nekem ez -enyhén szólva- jobban bejött. Az első kenyér, amit kelesztés után vágtam be, olyan lett ... -már nem is emlékszem rá, annyira csúnya lett. Ez kb. a 15-20. kg liszt után lett ilyen. Előtte csak a nagyon éhesek értékelték, hogy "van itthon kenyér" :D

0 megjegyzés:

Kelt tészta kell   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP